Köpvillkor

Leverans och köpvillkor

Prislista och försäljningsvillkor gäller från och med det angivna datumet på hemsidan och ersätter tidigare prislista och försäljningsvillkor. Försäljning av produkter från denna hemsida sker ej till personer under 18 år. XtraButiken.se levererar endast inom Sverige. 

Pris och betalning

Priserna som presenteras på xtrabutiken.se gäller vid ordertillfället. Frakt, postförskotts – och efterkravsavgifter kan tillkomma. XtraButiken kan ändra prislista utan avisering i förtid. Försäljning sker mot direktbetalning, faktura eller via delbetalning. Mer information om betalning via Klarna finner du här. 

Leveransalternativ

Vi levererar alla våra paket till ditt närmaste DHL ombud. 
Vi kan ej påverka vilket utlämningsställe/ombud då det sköts av fraktbolaget.

Leverans

Normal leveranstid för din order är 2-5 arbetsdagar räknat från dagen du lagt din beställning om den är lagd innan 11.00 annars räknat från nästa dag. 

Fraktkostnad

Frakt på 79 kr tillkommer samtliga beställningar under 1000 kr. Vid beställning över 1000 kr är det fraktfritt. 

Returpolicy/ångerrätt

Vid köp i vår webbutik gäller ”Konsuments ångerrätt vid distansavtal”. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan om originalförpackningen ej brutits eller skadats. Varan skall vara packad i originalemballage (det vill säga kartongen produkterna levererats i) eller liknande kartong. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten 79kr. Om du vill returnera produktpaket kan du inte returnera enskilda produkter i paketet utan måste returnera alla produkter i paketet. 

Vänligen kontakta kundservice@xtrabutiken.se för att få din returfraktsedel mailad till dig. 

Återbetalning utförs normalt inom 1-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar, efter att vi mottagit och godkänt returen. Återbetalning av ordersumman görs efter godkänd retur.

Reklamation

Du har rätt att reklamera produkten om portionspåsarna är trasiga (inte ytterförpackningen på produkten). Kontakta oss inom 14 dagar på kundservice@xtrabutiken.se och bifoga tydliga bilder på den felaktiga varan och uppge ditt ordernummer. Om det rör sig om en reklamation på grund av fel på varan står vi för returfrakten samtidigt som vi i första hand byter ut varan mot en ny av samma smak, alternativt om varan är slut i lager återbetalar vi det du lagt ut för varan.

Ändra och avbeställa order

Du kan inte ändra eller avbeställa din order själv. Vi ändrar order i den mån det är möjligt. När en order väl är utskriven för packning har vi inte möjlighet att ändra den.

Outlöst försändelse

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakt, expeditionskostnad etc. Outlösta paket debiteras med en avgift på 250:-. Försändelsen ligger enligt fraktbolagets bestämmelser kvar på utlämningsställen i 14 dagar innan den returneras till oss, detta är inget som kan påverkas av oss. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss, där du står för fraktkostnaderna. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Hållbarhet på våra produkter

Vi levererar inte produkter till ord. pris som har mindre än 2 veckors hållbarhet. Är bäst före datum kortare än 2 veckor säljs varorna till rabatterat pris.

Personuppgifter

Alla kunder registreras i av KlubbSverige AB administrerade databaser. De uppgifter som samlas in och behandlas är Kundens namn, personnummer, telefonnummer, post- och e-postadress. Personuppgiftsansvarig är KlubbSverige AB. Ändamålet med behandlingen är att administrera kundförhållanden. Uppgifterna kommer uteslutande att behandlas av KlubbSverige AB och dess dotterbolag. Kunden har rätt att ta del av de personuppgifter som registrerats om denne. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har Kunden rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas.

Klarnas betalningsalternativ

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna.

Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/invoice_tc   

Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/account

Du hittar mer information om Klarna https://www.klarna.com/se/ och kan läsa deras användarvillkor https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/user 

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/privacy

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/privacy Klarnas sekretesspolicy

För att vi ska kunna erbjuda dig Klarnas betalsätt behöver vi dela vissa av dina personuppgifter till Klarna, så som kontakt- och orderinformation, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan erbjudas deras betalningsmetoder och för att skräddarsy betalsätten åt dig. Mer information om Klarna kan du hitta https://klarna.se

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/privacy Klarnas dataskyddspolicy.